برای خرید لوازم جانبی و دیجیتال می توانید به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید، نیازی به تماس نیست
جمع کل : 1,740,000 تومان تعداد : 1
  • مودم همراه ( جیبی) d-link مودم همراه ( جیبی) d-link
    2,078,886 تومان تعداد : 1

انواع داکت اسپلیت ها

انواع داکت اسپلیت ها
1401-11-27 0

انواع داکت اسپلیت ها

داکت اسپلیت یک سیستم تهویه مطبوع است که می تواند هوای خنک و گرم تولید کند. بنابراین با استفاده از این سیستم دیگر نیازی به وسایل سرمایشی و گرمایشی دیگر مانند رادیاتور و بخاری نخواهید داشت. داکت اسپلیت به دلیل استفاده از کانال های گالوانیزه، فلکسیبل یا پلی اورتان برای انتقال هوا به محیط به نام داکت اسپلیت نیز شناخته می شود. داکت اسپلیت کمی شبیه به تهویه مطبوع است با این تفاوت که به جای اسپلیت یا پنلی که روی دیوار نصب می شود و باز است برای تهویه مطبوع در این سیستم از یونیت داخلی داخلی و قطره هوا استفاده می شود. دریچه، شراب تولید شده به محیط زیست می رسد.  

انواع برند داکت اسپلیت

برخی از مهم ترین برندهای موجود در بازار داکت اسپلیت داخلی عبارتند از LG، Ake، Media، Green، Hisense، Vesten، Grey و Tech Electric. خوشبختانه کشور عزیزمان ایران در سال های اخیر توانسته است محصولاتی با کیفیت و استانداردهای جهانی در زمینه تولید داکت اسپیلت تولید کند. از برندهای ایرانی داکت اسپلیت می توان به برندهای جی پلاس (گلدیران) سری L، وست کول و راتا اشاره کرد که توانستند سهم خوبی از بازار داخلی و منطقه را به خود اختصاص دهند. دستگاه های سری جی پلاس L دارای قابلیت خروجی بالایی هستند. سیستم اینورتر هم دارند.

 

انواع برند داکت اسپلیت

 

معرفی انواع داکت اسپلیت ها

انواع مختلفی از کانال های اسپلیت در مدل های مختلف تولید می شوند که هر کدام می توانند گزینه ای مناسب برای مکان خاصی به حساب آیند. اگر بخواهیم این دستگاه را بر اساس نوع سبک دسته بندی کنیم، باید بدانید که دو دسته اینورتر و معمولی است.

  • داکت اسپلیت اینورتر

اینورتر داکت اسپلیت نوعی کولر گازی است که مانند سایر داکت های اسپلیت از قطعات مختلفی مانند کمپرسور، لوله مو، کندانسور و اواپراتور تشکیل شده است. تفاوت این نوع داکت اسپلیت در استفاده از کمپرسور مجزا است. هنگامی که اتاق به دمای مطلوب می رسد، دستگاه اینورتر سرعت موتور را کاهش می دهد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود و دمای مورد نظر حفظ شود.

  • داکت اسپلیت معمولی

یک سیستم تهویه مطبوع است که هم برای گرم کردن محیط و هم برای خنک کردن محیط استفاده می شود. بنابراین برای گرمایش و سرمایش می توانیم از داکت اسپیلت برای فصول گرم و سرد استفاده کنیم.  

برتری اسپلیت اینورتر با معمولی

تهویه مطبوع مجهز به اینورتر کنترل دما را بهتر انجام می دهند زیرا کمپرسور این یخچال ها تقریباً به محض رسیدن دما به حد تعیین شده خاموش نمی شود بلکه سرعت چرخش و بار خنک کننده یخچال را کاهش می دهد. کولر گازی کمتری مصرف می کند و با رسیدن به دمای تنظیم شده، اسپلیت خاموش نمی شود، اما تغییر در سرعت گردش باعث کاهش بار خنک کننده ایجاد شده می شود. این تعادل انرژی ایجاد می کند، یعنی گرما در محیط با هوای گرم اینورتر تولید می شود که بدون نیاز به کارکرد با ظرفیت کامل، کولر گازی را متعادل می کند. در این شرایط کولرهای گازی مصرف بسیار کمی دارند، برابر یا حتی کمتر از کولرهای آبی. کمپرسور کولر گازی و اسپلیت اینورتر در دو مدل AC و DC تولید می شوند. کمپرسورهای DC گران‌تر هستند، اما با سیستم اینورتر سازگارتر هستند، زیرا اینورترها فرکانس و ولتاژ جریان متناوب (برق شهر) را یک بار به جریان مستقیم (DC) تبدیل می‌کنند و سپس تغییرات را به جریان متناوب باز می‌گردانند. اما در کمپرسورهای DC به قسمت دوم تبدیل فعلی نیازی نیست. موتورهای DC کارآمدتر از موتورهای AC هستند.  

مزایای داکت اسپلیت

در ادامه به مزایای داکت اسپیلت ها میپردازیم.

  • مناسب برای تهویه فضاهای بزرگ و کوچک به شرطی که هزینه ها نسبت به تهویه زیاد نباشد.
  • برای گرمایش و سرمایش مناسب هستند.
  • قطعات داکت را می توان در گرم ترین و سردترین محیط ها استفاده کرد.
  • می توان از فیلتر قابل شستشو استفاده کرد
  • هیچ انسانی برای حفظ سیستم مورد نیاز نیست.
  • استفاده از یک سیستم برای چندین واحد آسان است.
  • تقسیم کننده های کانال را می توان در محدوده دمایی -10 تا +48 استفاده کرد.
  • با سیستم اینورتر می توان از سرعت متغیر برای افزایش راندمان استفاده کرد.
  • بدون نیاز به لوله کشی، رادیاتور، تجهیزات اضافی و غیره.
  • برای تعمیرات و سرویس مشکلی وجود ندارد و راحتی دسترسی امکان پذیر است.
  • دمای جداسازی اتاق را می توان با کنترل از راه دور یا ترموستات تنظیم کرد.
  • در مقایسه با فن کویل ها، چیلرها و ... هزینه راه اندازی و نگهداری کمتری دارند.
  • محیطی که استفاده می کنیم به یک اندازه گرم و سرد است.
  • در مقایسه با بخاری و کولر آبی که برای گرمایش و سرمایش استفاده می شود، هزینه انرژی پایین است و می توان گفت برای گرمایش و سرمایش مفید است.
  • با توجه به طراحی داخلی متفاوت و زیبا. این سیستم ها ممکن است گزینه مناسبی باشند.
  • عمر طولانی با بهره برداری و نگهداری مناسب امکان پذیر است.

  مزایای داکت اسپیلت ها

 

نحوه کار با داکت اسپلیت

روش کار با داکت اسپلیت هوا به این صورت است که یونیت خارجی باید در خارج از ساختمان قرار گیرد. یونیت خارجی شامل کمپرسور و گاز فریون می باشد. واحد داخلی سیستم به نام تهویه مطبوع باید در داخل ساختمان و زیر سقف کاذب قرار گیرد. این دو واحد نیز توسط یک لوله مسی به هم متصل می شوند. برای انتقال هوای تازه از طریق یونیت داخلی به محیط اطراف نیز باید از شیرها و مجاری استفاده شود. نحوه عملکرد داکت اسپلیت به این صورت است که این سیستم برای سرمایش و گرمایش در فصل سرما قبل از شروع فصل گرما نیاز به تنظیم با محیط و دمای محیط دارد. روش کار با داکت اسپلیت در فصول مختلف به این صورت است که ابتدا باید حالت قبلی سیستم گرفته شود. به عنوان مثال اگر سیستم سرمایشی این سیستم فعال است باید برای فصل سرد سال خاموش شود سپس سیستم گرمایشی تنظیم شود.  

خرید داکت اسپلیت ها  از بانه سرا

پس از آشنایی با داکت اسپیلت، مهم است که مراکز خدمات معتبر این محصول را بشناسید مانند مرکز فروش و تعمیرات داکت اسپیلت. که علاوه بر فروش داکت اسپیلت، خدمات فروش و تعمیر سایر محصولات شرکت هایی که چه خدماتی  در اختیار کاربران قرار می دهند. شما می توانید توانید با مراجعه به بخش فروش فروشگاه اینترنتی بانه سرا، مدل های تلویزیون، داکت اسپیلت، لوازم خانگی، ماشین های اداری، دوربین، تلفن همراه و غیره را خریداری کنید.    

نظر خود را ارسال کنید
1
فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی بانه سرا

مشاوران بانه سرا در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات مشتریان گرامی خود می باشد

مشاوره و راهنمایی ناصری 09187555638