برای خرید لوازم جانبی و دیجیتال می توانید به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید، نیازی به تماس نیست
جمع کل : 1,740,000 تومان تعداد : 1
  • مودم همراه ( جیبی) d-link مودم همراه ( جیبی) d-link
    2,058,097 تومان تعداد : 1

راهنمای جامع خرید تلویزیون و بررسی نکات مهم در هنگام انتخاب

راهنمای جامع خرید تلویزیون و بررسی نکات مهم در هنگام انتخاب
1401-05-20 0

تلویزیون یکی از مهم‌ترین لوازم صورتی و تصویری منزل است که باید در هنگام خرید آن نکات بسیاری رعایت شود، تا بتوانید با یک انتخاب مناسب و دقیق خریدی متناسب با نیاز خود داشته باشید. تلویزیون‌ها امروزه در طرح و برندهای بسیار متنوعی در حال تولید هستند که انتخاب آن‌ها تبدیل ب یک دغدغه پیش از خرید شده است. اگر شما هم نیاز به یک راهنمای دقیق و جامع در خرید این محصول دارید، در مطالعه  راهنمای جامع خرید تلویزیون همراه ما باشید، تا بتوانیم برخی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید تلویزیون را بررسی کنیم.همچنین شما میتوانید برای خرید تلویزیون های با کیفیت با قیمت مناسب به فروشگاه این مجموعه مراجعه نمایید.

 

در هنگام انتخاب تلویزیون، ابتدا شما باید تقاضا و خواسته خود از یک محصول را مشخص نموده و سپس باتوجه به آن گزینه‌های منتخب را بررسی کنید. شما باید در هنگام خرید این محصول با بررسی ظاهر و سیستم عامل و پردازنده آن، به دنبال برترین نوع بر اساس نیاز و بودجه خود باشید تا محصول بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد و شما عزیزان از انتخاب خود نهایت لذت و استفاده را ببرید.

در این مقاله نکات مهم در هنگام خرید تلویزیون باکیفیت را مورد بررسی قرار دادیم

  

نکات مهم در هنگام خرید تلویزیون

 

سایز صفحه نمایش تلویزیون:

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام انتخاب کاربر به آن فکر می‌کند، سایز صفحه نمایش است. با پیشرفت تکنولوژی تلویزیون‌ها امروزه در ابعاد مختلف طراحی شده و می‌توانند پاسخگوی تمامی سلایق باشند. برای انتخاب متناسب‌ترین سایز، شما باید ابعاد اتاق و محل قرار گیری تلویزیون را مشخص کنید و بر اساس آن برترین سایز را برای صفحه نمایش برگزینید. پرفروش‌ترین تلویزیون‌ها ۵۵ اینچی هستند.

 

کیفیت تصویر صفحه نمایش

رزولوشن یا کیفیت تصویر از نکات مهم و کلیدی دیگر برای انتخاب تلویزیون مناسب است. رزولوشن به تعداد پیکسل‌های موجود در صفحه گفته می‌شود هرچه این پیکسل‌ها بیشتر باشد، شما تصویری باکیفیت بهتر و طبیعی‌تر دریافت خواهید کرد.

به این ترتیب یک تلویزیون با رزولوشن بالا تصاویر شفاف‌تری را به شما نمایش می‌دهد. برای مثال هنگامی که یک تلویزیون با رزولوشن  720p یا  1080p گفته می‌شود به این معناست که 720 یا 1080  خط افقی پیکسل در صفحه وجود دارد. در دنیای امروز تلویزیون‌های رده پایین رزولوشنی معادل  720p داشته و تلویزیون‌های رده میانی به بالا دارای رزولوشن های Full HD  ، 4K و  8K می‌باشند.

 

  

در این مقاله نکات مهم در هنگام خرید تلویزیون باکیفیت را مورد بررسی قرار دادیم-2

  

طراحی بدنه تلویزیون:

بدنه تلویزیون‌ها در دو نوع تخت و خمیده (منحنی) وجود دارد که شما عزیزان باید متناسب باسلیقه خود، آن را انتخاب کنید. تلویزیون‌های منحنی از جدیدترین محصولات هستند که نمایی زیبا و مدرن به اتاق نشیمن شما می‌بخشند. این تلویزیون قیمت نسبتاً بالاتری داشته و امروزه بسیار محبوب است. 

 

درگاه‌های ارتباطی تلویزیون: 

درگاه‌های ورودی و خروجی تلویزیون‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. درگاه‌های ارتباطی شامل  HDMI، USB  و پشتیبانی از چندرسانه‌ای است. درحالی‌که که پورت HDMI  دسترسی شما به منابع گسترده‌ای را فراهم می‌کند، USBها امکان ضبط و ذخیره‌ی اطلاعات را نیز در اختیارتان می‌گذارد. هنگام خرید تلویزیون توجه ویژه‌ای به تعداد پورت‌های HDMI داشته باشید؛ چراکه در حال حاضر دستگاه‌های مختلف مانند کنسول‌های بازی، لپتاپ‌ها و تقریباً تمام دستگاه‌های دیگر به کمک HDMI  به تلویزیون متصل می‌شوند و طبیعتاً اهمیت بالایی دارد که تلویزیون موردنظر شما حداقل 3 یا بیشتر HDMI داشته باشد.

 

اسپیکرهای تلویزیون:

میزان صدا و کیفیت صدای پخش شده توسط تلویزیون از دیگر نکات مهم در هنگام انتخاب آن است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امروزه شاهد رشد چشمگیر کیفیت در این محصولات بوده‌ایم و شما عزیزان می‌توانید صدا را با کیفیتی بالا و بدون هرگونه نویز دریافت کنید. اگر صدای پخش شونده توسط تلویزیون برای مهمانی و دیگر مراسمات شما، کم است. یکی از بهترین راه حل‌های موجود خرید ساند بار است. این محصولات به کمک HDMI یا حتی به صورت وایرلس به تلویزیون شما متصل می‌شوند و کیفیت و حجم صدای آن را بسیار افزایش می‌دهند.

 

زاویه دید تلویزیون:

عموم مردم علاقه دارند در هنگام انجام کارهای مختلف تلویزیون در وسعت دیدشان باشد و بتوانند فیلم موردعلاقه خود را تماشا کننده پس زاویه دید تلویزیون یکی از نکات مهم در هنگام انتخاب آن‌ها است. برای بررسی زاویه دید تلویزیون موردنظر، یک تصویر رنگارنگ و روشن را انتخاب کنید. تصویر را متوقف کنید و چشم‌تان را روی صفحه‌ی نمایش بچرخانید اگر تصویر روشنایی اولیه را نداشت و رنگ خاکستری به خود گرفت، آن محصول زاویه دید بالایی ندارد.

 
در این مقاله نکات مهم در هنگام خرید تلویزیون باکیفیت را مورد بررسی قرار دادیم-3
 

تلویزیون هوشمند چه نوع محصولی است؟

تلویزیون‌های هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت را دارا می‌باشند و با داشتن نرم افزارهایی مانند مرورگر و نتفیلیکس و … به شما اجازه می‌دهند که از آن‌ها در نقش یک لپتاپ با اسکرین بزرگ استفاده کنید. به کمک مرورگر موجود در این تلویزیون‌ها شما می‌توانید به سایت‌های مختلف بروید و تجربه‌ای بسیار جالب از طریق گشت و گذار در اینترنت به روی نمایشگری بزرگ داشته باشید. این قابلیت برای بسیاری از خریداران مهم است. زیرا می‌توانند با تلویزیون خود وارد سایت‌های مختلف شوند و فیلم‌های محبوب خود را به سادگی در صفحه نمایشی بزرگ تماشا کنند.

 

انتخاب فروشگاه مناسب برای خرید محصولات دیجیتالی و هوشمند

یکی دیگر از نکات مهم، انتخاب یک فروشگاه معتبر با تضمین اصالت کالا است که نقش زیادی در فرآیند خرید برترین محصول برای شما دارد. فروشگاه بانه سرا با چندین سال سابقه معتبر در زمینه فروش لوازم خانگی، می‌تواند یک فروشگاه مناسب برای خرید انواع محصولات در متنوع ترنی برندها باشد و با استفاده از تیم کارشناسان خود در واتساپ، برترین انتخاب‌ها را پیش روی شما قرار دهد.

 

 

سخن پایانی

اگر بدون توجه به قیمت، به دنبال برترین کیفیت برای خرید تلویزیون هستید، تلویزیون‌های 4K  با صفحه‌ی نمایش  OLED برترین انتخاب برای شما است. اما اگر محدودیت بودجه دارید در ابتدا به سراغ تلویزیون‌های LED با رزولوشن 4K بروید و اگر در نهایت ارزان‌تر انتخاب موجود را خواستید تلویزیون‌های LED با رزولوشن FHD بهترین انتخاب ممکن هستند. روی سیستم صوتی تلویزیون‌ها زیاد حساب باز نکنید،‌ چرا که با باریک‌ شدن قطر تلویزیون بلندگوها کوچک‌تر شده‌اند. بسته به نیازتان پورت‌های ورودی و خروجی را چک کنید. در آخر به ضمانت‌نامه و موارد مندرج در آن توجه زیادی داشته باشید. ضمانت‌نامه‌ی معتبر،‌ تضمین خرید شماست.

 

پرسش های متداول راهنمای جامع خرید تلویزیون

 

  • درگاه HDMIچیست و چه کاربردی دارد؟

درگاه HDMIیک درگاه ضروری و در اصل نوعی پورت ارتباطی است که امکان انتقال صدا و تصویر با کیفیت بالا را برای شما عزیزان فراهم می کند. یکی از کاربرد های اصلی این درگاه،  انتقال داده ها از کامپیوتر و لپ تاپ به تلویزیون بدون کاهش کیفیت است.  

  • پنل OLED چیست؟

OLED تنها فناوری است که می تواند رنگ سیاه عمیق و سفید بسیار روشن را بر اساس هر پیکسل به نمایش درآورد، در نتیجه شاهد نمایش نور بسیاری خواهیم بود و از یک صفحه نمایش بسیار باکیفیت بهره خواهیم برد.  

  • تفاوت LED و LCD چیست؟

مانیتورهای LED در واقع همان LCD ها با متد بک لایتینگ بهینه هستند که کیفیت بالاتری را در نور، تصویر و دقت رنگ ارائه می‌دهند.

نظر خود را ارسال کنید
1
فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی بانه سرا

مشاوران بانه سرا در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات مشتریان گرامی خود می باشد

مشاوره و راهنمایی ناصری 09187555638